A PONTRENDSZER
A jtk sorn klnbz pontok ltal fejlesztheted karaktered bizonyos kpessgeit. Minl fejlettebbek az egyes kpessgeid s minl jobb arnyban vannak a pontjaid elhelyezve, annl eredmnyesebb leszel a harcokban. A neveldn ktfle pontot tartunk szmon a karakterek rtkeire, illetve harcmodoraira vonatkozan.
Pontokat adott lehetsgekkel lehet gyjteni, mint harcokkal, ches tevkenysgekkel, dungeonokkal s vadszatokkal. Kiemelkeden fontos szerepet jtszanak a harcok sorn. Igyekezz gy elhelyezni pontjaid, hogy azok a karakteredhez illeszkedjenek s annak fleg egyedi kpessgeit, harcmodort erstsk. Ha az utbbihoz nincs elg tapasztalatod vagy rzked, krj segtsget egy tapasztaltabb neveltl.
A tulajdonsgaid s a harcmodoraid rtkei a karakterlapodon lesznek feltntetve. Amennyiben jra szeretnd rendezni a pontjaidat (akr TP-ket, akr KP-kat is, akr vegyesen is), 20 Arany befizetsvel teheted meg hetente egyszer.
TULAJDONSGPONTOK
Azokat a pontokat, amelyek a karakterek valamely tulajdonsgnak rtkt nvelik, TP-nek, azaz Tulajdonsgpontnak nevezzk. Kezdsnl mind a hat tulajdonsgodra kapsz egy-egy pontot mindegyik tulajdonsgodra (ez vehet alap szintnek is) s kt pontot mg pluszba, amelyeket szabadon rendezhetsz el ezeken a tulajdonsgaidon. A ksbbiekben szmos TP-szerzsi lehetsg ll majd rendelkezsre, mint a vadszatok, dungeonok, harcok, stb. A tulajdonsgpontok esetben nem tartunk fenn limitet!

ER: A fizikai ert jelenti, a pusztakezes kpessgek hasznlatt s a testtel val fizikai vdelmet ersti. Tbb karakter is birtokol passzv kpessgknt emberfeletti fizikai ert. Ezek a karakterek termszetesen kezd elnnyel indulnak. Alapjba vve a termettl is fgg a fizikai er nagysga. Egy gyerek mret karakter pldul sosem fog akkora ervel brni klnbz technikk vagy adottsgok nlkl, mint egy fejlett izomzat karakter, kivve, hogyha nagy mrtkben tlszrnyalja a pontjait.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan az Erejt?
-
aki pusztakzzel kzd
-
aki fegyvert forgat (klnsen, ha nagyobb, nehezebb fegyvert)
-
aki slyosabb felszerelst, pnclt visel
-
klasszikus "er alap" karakterek
-
flpusztakezes-flmgus karakterek
-
fl fegyverforgat-flmgus karakterek

SEBESSG: A mozgsod s a technikk hasznlatnak gyorsasgt kpviseli. Sok techniknl fontos, hogy nagy gyorsasggal kivitelezzk ket. A sebessg szmt az ellenfl technikinak elkerlsben s hrtsban is. A sebessg a termettl is fgg. Egy elhzott vagy szimpln csak nagy termet karakter sosem fog lekrzni egy atltikus fizikummal rendelkez szemlyt valamilyen klnleges kpessg, mdszer nlkl. Nagyban sszefgg az gyessggel is. Magban a sebessg sose elg ahhoz, hogy levegvtelhez se juttasd az ellenfeledet. A karaktered megfelel kitartsi rtkek hinyban hamar ki is fradhat.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Sebessgt?
-
akinek a harcmodora a gyors tmadsokon alapszik
-
agilis fegyverforgatk, harcmvszek, orgyilkosok
-
alapbl is nagy sebessg karakterek
-
bizonyos fokig mindenkinek

GYESSG: A mozgskoordincidat s a klnbz trgyakkal val bnsmdot kifejez rtk. Az gyessg befolysolja, hogy milyen gyesen mozogsz a harcban, milyen mdon s milyen hatkonysggal hasznlod ki rzkeidet, sebessgedet, eszkzeidet s a tereptrgyakat. Bizonyos mrtkben a reflexet is jelenti. Ha a taktikussgra ptesz, nem rt az gyessgre is pontokat tenni, mivel a legtbb taktika nem kivitelezhet olyan knnyen. Nagy mrtkben sszefgg a sebessggel is, fleg, ha a manverezsre s az ellenfl technikinak elkerlsre kvnunk ersteni. Az az idelis, ha egy tlagos karakter esetben (akinl nem indokolt az gyessg tlzott fejlesztse) az gyessgen fele annyi pont van, mint a sebessg rtkn.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan az gyessgt?
-
akinek harcmodora precz tmadsokon, j reflexeken alapszik
-
agilis fegyverforgatk, harcmvszek, orgyilkosok
-
aki tvolsgi fegyvert hasznl (lfegyver, dobfegyver, jak)
-
nagy sebessg karakterek
-
hrtsra specializldott karakterek
-
bizonyos fokig mindenkinek

KITARTS: Ez a tulajdonsg hatrozza meg, hogy karaktered meddig brja egy harcban az ellenfl technikinak rohamt, illetve meddig br futni, kapaszkodni, stb. Azt, hogy meddig brod a harcot slyos, vagy akr kevsb slyos sebekkel, mrgekkel a szervezetedben, esetleg egyb htrltat tnyezkkel ez a tulajdonsg hatrozza meg. Azonban ne hidd, hogy jl felpakolt kitartssal hallos, pusztt technikkat is tllhetsz extra vdelem nlkl. sszefgghet az er tulajdonsggal, ha fizikai csapsok hrtsra kvnunk gyrni. A Kitarts tulajdonsga fleg a fizikai behatsok, csapsok ellen vd. A mgikus s ms energia-alap kpessgekkel szemben csak korltozott vdelmi, illetve kitart ert jelkpez.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Kitartst?
-
aki olyan technikkat hasznl, amelyek megterhelik a testet
-
aki slyosabb felszerelst, pnclt visel
-
klasszikus "er alap" karakterek
-
"tank" karakterek
-
karakterek, akiknek llkpessget nagy mrtkben megterhel kpessgeik/formik vannak
-
Dmongymlcst, Quirk-et, Nent, illetve nyenc Sejteket hasznl karakterek (az kpessgeik ebbl tpllkoznak Energia helyett; a Hakik s a Rokushikik is ilyenek)
-
bizonyos fokig mindenkinek

INTELLIGENCIA: Ez a tulajdonsg a harcokban val taktikzst segti el. Egy j taktikval akr az egsz harc megnyerhet. A taktikd kiptsben fontos szerepet jtszanak a kpessgeid s eszkzeid, emellett az esetleges csapattrsaid kpessgei is kzre jtszhatnak, pp ezrt fontos, hogy csapatharcokban a csapatmunkd is elnys pontokkal brjon. Nagyban sszefgghet a tbbi tulajdonsggal is, mivel hiba gondoltl ki egy brillins taktikt, azt meg is kell tudni valstani, fleg akkor, ha bonyolult s tbb eszkz szksges hozz, vagy csak tbb lpsben kivitelezhet. Sok karakter szmra elhanyagolhat tulajdonsg, hogyha azok csak frontlis fizikai tmadk kvnnak lenni. Mgusok s illzionistk szmra elnys, ha az intelligencia pontjai nincsenek elhanyagolva.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan az Intelligencijt?
-
mgusok
-
illzionistk
-
alkimistk
-
esperek
-
akik elmre hat kpessgeket hasznlnak
-
akik "komplexebb" kpessgek hasznlatra specializldnak (pl. msols, elrelts, rzkels, egyb sszetettebb kpessgek stb.)
-
akik bonyolult gpeket hasznlnak
-
viszonylagos vdelem gyannt illzionistk s ms elmemanipulcis kpessgekkel mkd karakterekkel szemben
-
taktikus karakterek

ENERGIA: Az energid nagysgt jelenti, minl nagyobb az energid, annl tbbszr vagy kpes technikt hasznlni a harcban. Az energit 98%-ban az energia alap, mgikus, esper, telepatikus s egyb termszetfeletti kpessgek esetben nzzk, a fizikai csapsoknl nem. Fontos, hogy ez csak az energid mennyisgt hatrozza meg. A minsge s intenzitsa a karakteredtl s annak erteljesebb formitl (pldul Super Saiyan) fgg. Az itt szmon tartott energiba beletartozik a chakra, a llekenergia, a magoi, s minden ms animbl vagy mangbl szrmaz energiafajta, amit az oldalon megtallsz. Mgusok, illzionistk s ersebb formkat felvenni kpes karakterek szmra fokozottan ajnlott a fejlesztse.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan az Energijt?
-
kimondottan mgusok
-
illzionistk
-
akik energijukbl trgyakat formlnak, teremtenek
-
akik energit fogyaszt lnyeket idznek
-
brmilyen energia-alap kpessget hasznl karakterek (ide sorolhat a Chakra, a Ki, a Cosmo, a KHR-es lngok, a Llekenergia, a Furyoku, a Magoi, a mgikus er egyb megnevezsei is)
-
bels energiafogyasztst ignyl fegyvereket hasznl karakterek
-
karakterek, akiknek sok energit emszt kpessgeik, formik vannak
-
tkokat, antimgit hasznl karakterek
-
a legtbb Fate-s szolga karakter
-
flpusztakezes-flmgus karakterek
-
fl fegyverforgat-flmgus karakterek
KZDELEMPONTOK
A pontok msik csoportja a harcmodorokra vonatkozik. KP-nak, azaz Kzdelempontnak nevezzk ket. Kezdsnl mind a hat harcmodorhoz kapsz egy-egy pontot, viszont plusz pontot csak a tanonckpzs sorn, ksbb pedig harcokkal, esetleges ches tevkenysgekkel szerzel. Minl tbb pont van az egyik harcmodoron, annl inkbb gy fogsz kzdeni a csatk sorn s annl inkbb leszel kpes ellenllni az ellenfeled olyan tpus csapsainak.
Egy harcmodoron legfeljebb 100 pont lehet! Ltezik azonban a LIMITTRS opcija is, melyet S-szinten lehet kivltani 70 Aranyrt, egyetlen egy harcmodorra vonatkozan, amennyiben megvan rajta a 80 pont! A Limittrs utn az adott harcmodoron mr 120 pont lehet maximum.

PUSZTAKEZES HARCMODOR: A pusztakezes kpessgek hasznlatt s az egyszer pfls hatkonysgt nveli. Ha egy karakter kpessgei pusztakezes harcmvszethez kapcsoldnak, rdemes ezt a harcformt fejleszteni. sszefgg a legtbb tulajdonsggal.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Pusztakezes harcmodort?
-
tsekbl, rgsokbl ll harcmodort alkalmaz karakterek (pl. taijutsu hasznlk)
-
brmilyen pusztakezes harcmodort, harcmvszetet alkalmaz karakterek
-
flpusztakezes-flmgus karakterek
-
minimlisan fegyverforgatk szmra is (segt nekik, hogy nehezebben fegyverezhessk le ket)
-
orgyilkos karakterek (amennyiben pusztakezes harcmodort folytatnak)
-
harcra alkalmas farokkal, csppal, egyb testrsszel rendelkez karakterek
-
olyan karakterek szmra, akiknek testk egy rsze a fegyver, vagy rszben fegyverr alakthat
-
srkny vagy egyb szrny alakkal rendelkez karakterek (ilyenkor az talakult formjuk farokcsapsaira, szrnycsapsaira, tombolsra is ez a KP vonatkozik)

FEGYVERFORGATS: Eme rtk a kzelharci fegyverek hasznlatra vonatkozik, legyen sz kardrl, lndzsrl, kisksrl, buzognyrl vagy egybrl. Azt befolysolja, hogy a karaktered milyen jl forgatja az adott fegyvert, mennyire tmaszkodik r a harcokban. Igny szerint megadhat egy fegyvernem, amire a karaktered specializldni fog, pldul kardforgatsra.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Fegyverforgatst?
-
karddal, lndzsval, trrel, fejszvel, kaszval, ostorral s egyb kzelharci fegyvernek tekinthet eszkzzel kzd karakterek
-
ide tartoznak a pajzzsal kzd karakterek is
-
orgyilkos karakterek (amennyiben kzelharci fegyvert hasznlnak)
-
fl fegyverforgat-flmgus karakterek

TVOLSGI FEGYVEREK: A tvolsgi fegyverek hasznlatt preferlja a karaktered, ha erre az rtkre ptesz. rtsnk ez alatt jakat, klnbz puskkat, gykat, stb. Ettl a harcmodortl fgg, hogy mennyire kpes hatkonyan alkalmazni a megnevezett fegyvernemeket a harcokban vagy eventeken. Igny szerint megadhat egy specifikus fegyvernem, amire a karaktered specializldik.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Tvolsgi fegyverhasznlatt?
-
jszok
-
lvszek (lfegyvert, gyt, szmszerjat, cszlit hasznl karakterek)
-
dobfegyvereket hasznl karakterek (ide tartoznak a grntok, dinamitok s egyb elhajthat robbantszerek is)
-
harcban kzelharci fegyvereket eseti jelleggel elhajt karakterek (pl. lndzsahajts)

MGIA: Fleg energia-alap kpessgeket vetsz be a harcban. Hatkonyabban leszel kpes hasznlni kpessgeidet klnbz szitucikban, emellett tlszrnyalhatsz ms mgusokat. Mint azt a tulajdonsgoknl is feltntettem, a mgusok ltal technikk tbb energin alapul kpessgcsaldot foglalnak magukba, ezltal a klnbz energiasugarakat s valamilyen szinten a telepatikus kpessgeket is. Nagy energiaszintre lesz szksge annak, aki a mgikus harcmodorra specializldik. A bonyolultabb mgikhoz minl nagyobb mgiaszint szksgeltetik.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Mgijt?
-
kimondottan mgusok
-
brmilyen energia-alap kpessget hasznl karakterek (az alkalmazott techniktl fgg, mekkora Mgiaszintet ignyel: az egyszerbb, mginak nem kimondottan nevezhet technikk (pl. Ki-lvedkek) kisebb Mgiaszintet ignyelnek)
-
elemi belltottsg karakterek (fszably szerint)
-
flmgus-flpusztakezes karakterek
-
flmgus-fl fegyverforgat karakterek

KOMPLEXITS: A komplex harcmodorok kre egy gyjtkategria, mely magba foglal minden olyan harcmodort, amihez nagyobb szint intelligencia s taktikai rzk szksges. Ilyenek pldul az illzionista karakterek, akik technikikkal az ellenfl elmjnek megtvesztsre utaznak, de ide sorolhatak azok a szemlyek is, akik szintn az elmemkdssel kapcsolatos kpessgekkel operlnak (pl. gondolatolvass, agymoss, elrelts, stb.). A komplexitst rdemes annak is fejlesztnie, aki sok idzett lnnyel kzd egyszerre, vagy seregeket irnyt (pl. eventek vagy dungeonok sorn). A bonyolultabb mgik, a klnbz jelensgeket, erhatsokat, illetve anomlikat manipullni kpes technikk hasznlathoz is rendkvl szksges (kvzi alapvet a fejlesztse), emellett a klnbz tbbmozzanatos, taktikussgot ignyl kpessgek kivitelezshez is elkl. A mrgezst, betegsgeket, valamint hasonl sttuszromlst okoz kpessgek hasznlathoz is eme harcmodor kiptse szksges. Az Intelligencia tulajdonsgt ktelez fejleszteni hozz relatve nagy mrtkben.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Komplexitst?
-
illzionistk, genjutsu hasznlk, kd lng hasznlk
-
elme-alap kpessgeket hasznl karakterek (pl. gondolatolvass, agymoss, emlkmdosts, stb.)
-
csapdalltsra specializldott karakterek
-
mrgeket, vrusokat, (biolgiai jelleg) bntsokat alkalmaz karakterek
-
msol kpessgeket bevet karakterek
-
klnsen bonyolult mgikat vagy egyb kpessgeket hasznl karakterek (pl. erhatsok manipulcija (kivve a gravitcit, az Mgibl is tpllkozhat ugyangy), sorsmanipulci, szerencse-befolysols, idmgik, trmgik, egyb nehezen rtelmezhet vagy rzkelhet kpzeteket/fizikai jelensgeket befolysol kpessgek, stb.)
-
seregeket, vagy nagyobb szm idzett lnt/magukrl kpzett klnt irnyt karakterek

MESTERHARC: A klnbz lnyekkel, illetve specilis eszkzkkel val egyttmkd harcot szimbolizlja. Eme harcmodortl fgg az, hogy milyen hatkonyan, milyen sszhangban vagy kpes kzdeni sajt lnyed/klnleges fegyvered mellett. Ebbe a kategriba tartoznak az idzett lnyek, a legtbb rnyr, a bbok, a mechk, az llati trsak, a dobozfegyverek, a szellemek, specilis esetekben a szolgk s egyb hasonlk. A Mesterharc fontossga fknt abban llapthat meg, hogy a lny, vagy gpezet mennyire tekinthet "nllnak", mennyire van sajt alakja, mozgsa, vagy akr szemlyisge. Amennyiben ezek a vonsok jelentsebb mrtkben megvannak, tbb pont szksgeltetik ezen a harcmodoron. Harci gpek s mechk (valamint az azokkal (vagy egyb entitsokkal) val egyesls) esetben a gpezet / mecha komplexitstl s nagysgtl fgg az rtk fontossga.
Kinek ajnlatos fejleszteni kimondottan a Mesterharct?
-
akik brmilyen lnnyel, robottal vagy egyb mellettk harcol teremtmnnyel kzdenek (vagy akr egyeslnek)
-
rnyr (Stand) mesterek
-
Shaman King-es szellemekkel kzd karakterek
-
idzett lnyek, familirisok, ha bizonyos fok ntudatuk van (pl. dobozllatok, Naruto-s idzsek)
-
seregeket, vagy nagyobb szm idzett lnt/magukrl kpzett klnt irnyt karakterek (minl tbb kln van s minl jobb minsgek/ersebbek azok, annl nagyobb rtkben szksges a Mesterharc ptse)
-
nekromantk (holtak feltmasztsval kzd karakterek)
-
mechkat (robotokat) vezet pilta karakterek (akkor is, ha kvzi "sszeolvadnak" velk s lekvetik a mozgsukat)
-
llatokkal, egyb trsakkal (lnyekkel) kzd karakterek
-
bizonyos nll szemlyisggel rendelkez fegyvereket hasznl karakterek (pl. Soul Eater-es fegyvertrsakat vagy Noragami-s Shinkiket hasznl szemlyek (viszont a Zanpakuto-k nem tartoznak ide)) - csak korltozott mrtkben szksges a Mesterharc
-
Charyeok-hasznlk, amennyiben megidzik a kpessgket klcsnad alakot is bizonyos technikik bevetse sorn
|